Top

Veelgestelde vragen

Algemeen

Wat doet Studio BIG precies?
Studio BIG levert een breed scala aan producten, gemaakt van 100% wolvilt. Onze producten worden op maat gemaakt, naar de wensen van de klant. Wij maken alle producten in eigen beheer en besteden dit niet uit. Lees hier meer over het ontstaan van Studio BIG!
 
Ik wil graag van de nieuwsbrief van Studio BIG ontvangen. Wat moet ik nu doen?
De makkelijkste manier om jezelf aanmelden voor de Nieuwsbrief van Studio BIG is via onze website. Rechts onderaan de website vind je een plek waar je je e-mailadres door te geven.
 
Ik wil me afmelden voor de nieuwsbrief van Studio BIG. Waar kan ik dat doen?
Je kunt jezelf afmelden door aan het eind van de Studio BIG Nieuwsbrief te klikken op ‘Afmelden nieuwsbrief’.
 
Bestellen & levering

Er is zoveel mogelijk bij Studio BIG. Hoe werken jullie precies?
Studio BIG maakt al zijn producten naar de wensen van de klant. De producten die op de website staan kunnen direct besteld worden. De enige uitzondering is de categorie met maatwerk opdrachten.
 
Tijdens het bestelproces kan precies aangegeven worden wat de wensen zijn: de afmetingen, kleuren, afbeeldingen, versiering etc. Vervolgens gaan wij aan de slag! Mocht er onverhoopt iets niet duidelijk zijn, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op.
 
Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?
Zodra je bestelling geplaatst is, ontvang je een orderbevestiging op het e-mailadres welke je hebt opgegeven tijdens de bestelprocedure. Deze e-mail bevestigt dat je een bestelling hebt geplaatst en dat Studio BIG deze heeft ontvangen. Het is mogelijk dat deze mail in de spam-box terecht is gekomen. Mocht je uiteindelijk helemaal geen e-mail hebben ontvangen, neem dat zo spoedig mogelijk contact met ons op!
 
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Omdat alle producten op maat gemaakt worden, is het meestal niet mogelijk om de bestelling op hele korte termijn te versturen. Op deze pagina én op de betreffende productpagina staan de reguliere levertijden. Wij zullen altijd ons best doen om je bestelling zo spoedig mogelijk te versturen.
 
Krijg ik bericht als mijn bestelling verzonden is?
Ja, op de dag dat je bestelling verzonden wordt, krijg je hiervan bericht. Indien je bestelling als pakketje wordt verzonden, ontvang je tevens een e-mail via PostNL met de Track & Trace code. Het is overigens mogelijk dat de mail in de spam-box terecht komt.
 
Ik heb mijn bestelling met spoed nodig. Is dat mogelijk?
Indien je een product snel nodig hebt, is het raadzaam om vooraf even contact met ons op te nemen over de mogelijkheden. Of een product snel gemaakt kan worden, hangt onder andere af van de beschikbaarheid van de gewenste kleur(en) en de complexiteit van het product, maar ook van de drukte bij Studio BIG op dat moment.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Ja, je kunt ook bij Studio BIG bestellen wanneer je in het buitenland woont. Studio BIG bezorgt in principe wereldwijd, tenzij dit door overmacht niet mogelijk is.
 
Door welke partij wordt mijn bestelling bezorgd?
Studio BIG verstuurt alle zendingen via PostNL. Indien noodzakelijk kan hier van afgeweken worden, bijvoorbeeld voor bepaalde bestemmingen of i.v.m. de grootte van de zending.
 
Wat zijn de verzendkosten?
Hoewel veel producten als normale brievenbuspost verzonden kunnen worden, worden er altijd verzendkosten in rekening gebracht, tenzij anders vermeld of overeengekomen is. Het is een bewuste keuze om deze kosten apart te berekenen i.p.v. door te berekenen in de verkoopprijs. Uitgebreide informatie over de verzendkosten vind je hier.
 
Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?
Ja, je kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens de bestelprocedure kun je een ander afleveradres opgeven. Mocht je na het plaatsen van de bestelling het afleveradres nog willen wijzigen, neem dan contact met ons op. Indien de bestelling nog niet verzonden is, kunnen we het afleveradres nog aanpassen.
 
Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?
Wanneer je een bestelling na een week na de verzenddatum nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met ons.
 
Waarom zijn de verzendkosten voor een brievenbuszending hoger dan de kosten voor de postzegels?
Het klopt dat de door ons doorbelaste kosten iets hoger zijn dan de daadwerkelijke verzendkosten van PostNL. Echter, er worden ook kosten gemaakt voor de verpakking, de verzendenvelop, tijd van personeel etc. Tot slot is ook 21% BTW inbegrepen wat wij als bedrijf weer af moeten dragen.  
 
Account
 
Kan ik ook zonder account bestellen bij Studio BIG?
Ja, je kunt bij Studio BIG gewoon iets bestellen zonder een account aan te maken. Tijdens het bestelproces kun je de optie ‘Bestellen zonder account’ selecteren.
 
Ik wil graag een account aanmaken bij Studio BIG. Hoe gaat dat in zijn werk?
Tijdens het bestelproces kun je de optie ‘Bestellen & account aanmaken’ selecteren. Naast de gebruikelijke gegevens kun je vervolgens een wachtwoord invoeren.
 
Ik wil een account aanmaken maar ik krijg de melding ‘Het ingevulde e-mail adres staat al in ons klantenbestand’. Wat moet ik doen?
Waarschijnlijk is er al eerder een account met dit e-mailadres aangemaakt. Wellicht is het wachtwoord je ontschoten. Om deze op te vragen, klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en volg de verdere instructies op.
 
Ik heb al een account bij Studio BIG. Waar kan ik inloggen?
Op dit moment is het alleen mogelijk om tijdens het bestelproces in te loggen op je account. Dit doe je door te kiezen voor de optie ‘Inloggen met account’. Vul vervolgens de gevraagde gegevens in, waarna je accountgegevens verschijnen.
 
Betalen
 
Op welke manieren kan ik betalen bij Studio BIG?
Je kunt bij Studio BIG betalen op de volgende, veilige manieren:
- iDEAL
- Mistercash
- Sofort Banking
- Vooruitbetaling per bank
- PayPal

Ik heb voor ‘Vooruitbetaling per bank’ gekozen. Wat zijn jullie bankgegevens?
De bankgegevens zijn als volgt:
Studio BIG
IBAN: NL30 KNAB 0255 849 184
BIC: KNABNL2H
 
In de orderbevestiging die je hebt ontvangen staan deze gegevens en het totaalbedrag van de bestelling ook vermeld. Vermeld bij de betaling het ordernummer. Zodra de betaling bij door ontvangen is, zullen wij de order verder in behandeling nemen. Houd er rekening mee dat er met een bankoverschrijving één tot drie werkdagen overboektijd bij kunnen komen.
 
Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?
Als je geen bevestigingsscherm bij je iDeal betaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk niet gelukt. Via je eigen internet-betaalomgeving kun je nakijken of je betaling via iDeal wel of niet is verwerkt. Mocht je toch twijfelen, neem dan contact op met ons op.
 
Materialen & kleuren
 
Wat voor wolvilt gebruikt Studio BIG?
Studio BIG gebruikt alleen 100% wolvilt. Met het oog op de kwaliteit en duurzaamheid gebruiken wij geen synthetisch of gedeeltelijk synthetisch vilt. Meer informatie over vilt vind je hier.
 
Jullie bieden de keuze uit zo veel kleuren, maar ik twijfel. Kunnen jullie me adviseren?
Het blijft lastig om een kleur te kiezen, zeker omdat kleuren op een beeldscherm er toch vaak anders wat anders uit zien dan in werkelijkheid. Bij twijfel kun je altijd even contact met ons opnemen. Indien nodig kunnen we ook altijd even een paar staaltjes opsturen.
 
De keuze voor de kleur is natuurlijk erg persoonlijk. Echter, onze ervaring is dat, indien de voorkeur voor de buitenkant uit gaat naar een bruin- of grijstint (bijvoorbeeld kleur 037, 038, 039, 638 of 639) dan geeft een gemêleerde kleur een mooier resultaat. Dit zijn de kleurnummers 700 t/m 709. Op de foto's bij de producten is meestal een gemêleerde variant gebruikt. Nog meer informatie over kleuren en de kleurenkaart vind je hier.
 
Ik heb een product gezien op de website in een kleur die ik mooi vind. Hoe weet ik welke kleur ik moet bestellen?
Op dit moment staan de kleurnummers nog niet vermeld bij de foto’s. Mocht je de kleuren willen weten die op een bepaalde foto staan, dan kun je altijd even contact met ons opnemen zodat we je verder kunnen helpen. Het is ook mogelijk om tijdens het bestelproces in het ‘Opmerkingen’ veld te vermelden dat je de kleuren van een specifieke foto wilt. Bij twijfel vanaf onze kant zullen we altijd even contact met je opnemen!
  
Ruilen & retourneren
 
Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?
Indien je een bestelling of deel daarvan wilt annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Studio BIG. Daar de producten van Studio BIG met name maatwerk betreft, is annuleren nadat de productie reeds begonnen is of er materialen speciaal besteld zijn in principe niet mogelijk.
 
Ik wil iets retour sturen. Hoe doe ik dit?
Studio BIG maakt hoofdzakelijk gepersonaliseerde en maatwerk producten. Deze kunnen om begrijpelijke redenen niet retour genomen worden. Voor een volledige overzicht van het retourbeleid verwijzen wij je naar onze algemene voorwaarden.

Voor het retourneren binnen de voorwaarden, kun je gebruik maken van het herroepingsformulier. In dit formulier kun je alle gegevens invullen en direct aan ons versturen.
 
Hoe krijg ik mijn geld terug wanneer ik een artikel retour stuur?
Indien je retourzending akkoord is bevonden en in goede orde is ontvangen, storten wij het betaalde bedrag op dezelfde manier terug als waarmee de betaling gedaan is.
 
Klachten

Ik heb een klacht. Wat moet ik nu doen?
Mocht het aangeschafte product op welke reden dan ook niet aan je wensen voldoet of wanneer het product gebreken vertoont, neem dan altijd zo spoedig mogelijk contact met ons op. We zullen er dan alles aan doen om in overleg zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen.

M
ijn vraag is nog niet beantwoord. Hoe kan ik contact opnemen met Studio BIG?
De snelste en makkelijkste manier om met ons in contact te komen is via e-mail. Op deze pagina staan onze gegevens. Wij zullen zo spoedig mogelijk op je bericht reageren!