IMG_5478_edited.jpg

FAQ

Algemeen

Wat doet Studio BIG precies?


Studio BIG levert een breed scala aan producten gemaakt van 100% wolvilt. Onze producten worden op maat gemaakt, naar de wensen van de klant. Wij maken alle producten in eigen beheer en besteden dit niet uit. Een aantal producten zijn op voorraad, deze vind je in de READY TO SHIP collectie.




Ik wil graag van de nieuwsbrief van Studio BIG ontvangen. Wat moet ik nu doen?


De makkelijkste manier om jezelf aanmelden voor de Nieuwsbrief van Studio BIG is via onze website. Links onderaan de website vind je een plek waar je je e-mailadres door te geven.




Ik wil me afmelden voor de nieuwsbrief van Studio BIG. Waar kan ik dat doen?


Je kunt jezelf afmelden door aan het eind van de Studio BIG Nieuwsbrief te klikken op ‘Afmelden nieuwsbrief’.





Bestellen & levering

Er is zoveel mogelijk bij Studio BIG. Hoe werken jullie precies?


Studio BIG maakt nagenoeg al zijn producten op maat, naar de wensen van de klant. De producten die op de website staan kunnen direct besteld worden. Tijdens het bestelproces kan aangegeven worden wat de wensen zijn: de afmetingen, kleuren etc. Vervolgens gaan wij aan de slag! Mocht er onverhoopt iets niet duidelijk zijn, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op. Op deze pagina lees je nog meer over onze werkwijze.




Ik wil een mand op maat hebben. Wat zijn hiervan de kosten?


Helaas zijn de kosten hiervan behoorlijk hoog... De prijs van een vilten mand wordt grotendeels bepaald door de hoeveelheid vilt die nodig is, maar ook door alle extra die nodig zijn om er een mooie en bruikbare mand van te maken.

Naarmate een mand groter wordt, zal deze de neiging hebben om iets naar binnen te vallen. Om dit te voorkomen, wordt meestal extra versteviging aangebracht in de vorm van een aluminium strip, welke verwerkt wordt in een sleuf aan de binnenzijde. Deze versteviging kan zowel horizontaal als verticaal aangebracht worden. Indien versteviging nodig is, zullen de kosten hoger liggen i.v.m. extra materiaal en arbeidsuren. Tot slot kan het wel of niet aanbrengen van een handvat de prijs eveneens beïnvloeden.

Prijs indicatie voor grote mand, geschikt voor de Ikea Kallax/Expedit, ca. 32x38x32 cm h, met versteviging en handvat: ca. Euro 99,- excl. verzendkosten.

Indien je uitgebreide prijsopgave wilt ontvangen, stuur ons dan een e-mail met de gewenste afmetingen, afwerking en aantal!




Hoe weet ik of mijn bestelling via internet goed is ontvangen?


Zodra je bestelling geplaatst is, ontvang je een orderbevestiging op het e-mailadres welke je hebt opgegeven tijdens de bestelprocedure. Deze e-mail bevestigt dat je een bestelling hebt geplaatst en dat Studio BIG deze heeft ontvangen. Het is mogelijk dat deze mail in de spam-box terecht is gekomen. Mocht je uiteindelijk helemaal geen e-mail hebben ontvangen, neem dat zo spoedig mogelijk contact met ons op!




Wat is de levertijd van mijn bestelling?


Omdat de meeste producten producten op maat gemaakt worden, is er wat geduld nodig. Op deze pagina én op de betreffende productpagina staan de reguliere levertijden. Wij zullen altijd ons best doen om je bestelling zo spoedig mogelijk te versturen.

Sinds kort hebben we ook een wat producten op voorraad, de zogenaamde READY TO SHIP collectie! Deze kunnen binnen 1-2 werkdagen verzonden worden!




Krijg ik bericht als mijn bestelling verzonden is?


Ja, op de dag dat je bestelling verzonden wordt, krijg je hiervan bericht. Indien je bestelling als pakketje wordt verzonden, ontvang je tevens een e-mail via PostNL of DHL met de Track & Trace code. Het is overigens mogelijk dat de mail in de spam-box terecht komt.




Ik heb mijn bestelling met spoed nodig. Is dat mogelijk?


Indien je een product snel nodig hebt, is het raadzaam om vooraf even contact met ons op te nemen over de mogelijkheden. Of een product snel gemaakt kan worden, hangt onder andere af van de beschikbaarheid van de gewenste kleur(en) en de complexiteit van het product, maar ook van de drukte bij Studio BIG op dat moment.




Kan ik vanuit het buitenland bestellen?


Op dit moment is laten bezorgen buiten Nederland niet mogelijk op de website. Wil je toch graag iets buiten Nederland laten bezorgen, neem dan even contact met ons op.

Sinds 1 januari 2020 mogen kleine goederen die normaliter met brievenbuspost verzonden werden alleen nog als pakket verstuurd worden. Hierdoor zijn de verzendkosten helaas een stuk hoger geworden.




Wat zijn de verzendkosten?


Hoewel veel producten als normale brievenbuspost verzonden kunnen worden, worden er altijd verzendkosten in rekening gebracht, tenzij anders vermeld of overeengekomen is. Het is een bewuste keuze om deze kosten apart te berekenen i.p.v. door te berekenen in de verkoopprijs. Uitgebreide informatie over de verzendkosten vind je hier.




Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?


Ja, je kunt een bestelling ook op een ander adres laten bezorgen. Tijdens de bestelprocedure kun je een afwijkend afleveradres opgeven. Mocht je na het plaatsen van de bestelling het afleveradres nog willen wijzigen, neem dan contact met ons op. Indien de bestelling nog niet verzonden is, kunnen we het afleveradres meestal nog aanpassen.




Ik heb mijn bestelling nog steeds niet ontvangen. Wat nu?


Een zending binnen Nederland doet er in principe 1 werkdag over, maar dit kan door omstandigheden langer zijn. Wanneer je een bestelling binnen Nederland na een 4 werkdagen na de verzenddatum nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met ons. Voor zendingen buiten Nederland gelden andere transit tijden.





Betalen

Op welke manieren kan ik betalen bij Studio BIG?


Op dit moment is het mogelijk om op de volgende manieren te betalen: - iDEAL - Credit card (Visa, Mastercard, AMEX) - PayPal - Handmatige betaling (vooruitbetaling per bank)




Ik heb voor ‘handmatige betaling’ gekozen. Wat zijn jullie bankgegevens?


Onze bankgegevens zijn als volgt:
Studio BIG
IBAN: NL30 KNAB 0255 849 184
BIC: KNABNL2H


Vermeld bij betaling het ordernummer, deze vind je in de orderbevestiging. Houd er rekening mee dat er met een bankoverschrijving één tot drie werkdagen overboektijd bij kunnen komen. Zodra de betaling bij door ontvangen is, zullen wij de order verder in behandeling nemen.

Zodra wij je betaling hebben ontvangen starten wij met de productie. Indien wij het bedrag niet binnen 7 dagen hebben ontvangen, zullen we de bestelling annuleren.




Mijn computer liep vast tijdens het betalen via iDeal. Wat nu?


Als je geen bevestigingsscherm bij je iDeal betaling hebt gekregen dan is de betaling waarschijnlijk niet gelukt. Via je eigen internet-betaalomgeving kun je nakijken of je betaling via iDeal wel of niet is verwerkt. Mocht je toch twijfelen, neem dan contact op met ons op.





Materialen & kleuren

Wat voor vilt gebruikt Studio BIG?


Studio BIG gebruikt alleen 100% wolvilt. Met het oog op de kwaliteit en duurzaamheid gebruiken wij geen synthetisch of gedeeltelijk synthetisch vilt. Meer informatie over vilt vind je hier.




Jullie bieden de keuze uit zo veel kleuren, maar ik twijfel. Kunnen jullie me adviseren?


Het blijft lastig om een kleur te kiezen, zeker omdat kleuren op een beeldscherm er toch vaak anders wat anders uit zien dan in werkelijkheid. Bij twijfel kun je altijd even contact met ons opnemen. Indien nodig kunnen we altijd een foto sturen van een bepaalde kleurencombinatie of even een paar staaltjes opsturen.
Eventuele klachten nadat het product is ontvangen die betrekking hebben op de gekozen kleur(en) worden in principe niet in behandeling genomen.




Ik heb een product gezien op de website in een kleur die ik mooi vind. Hoe weet ik welke kleur ik moet bestellen?


Op dit moment staan de kleurnummers nog niet vermeld bij de foto’s. Mocht je de kleuren willen weten die op een bepaalde foto staan, dan kun je altijd even contact met ons opnemen zodat we je verder kunnen helpen. Het is ook mogelijk om tijdens het bestelproces in het ‘Opmerkingen’ veld te vermelden dat je de kleuren van een specifieke foto wilt. Bij twijfel vanaf onze kant zullen we altijd even contact met je opnemen!





Ruilen & retourneren

Hoe kan ik (een gedeelte van) mijn bestelling annuleren?


Indien je een bestelling of deel daarvan wilt annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met Studio BIG. Indien de bestelling nog niet gemaakt en/of verzonden is, kan de bestelling meestal nog geannuleerd worden. Annuleren nadat de productie reeds begonnen is of er materialen speciaal besteld zijn is niet mogelijk.




Ik wil iets retour sturen. Hoe doe ik dit?


Studio BIG maakt hoofdzakelijk gepersonaliseerde en maatwerk producten. Deze kunnen om begrijpelijke redenen niet retour genomen worden. Producten uit de READY TO SHIP collectie en SALE kunnen wel geretourneerd worden. Kijk voor het retourneren van procucten binnen de voorwaarden op deze pagina.





Garantie & klachten

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?


Mocht het aangeschafte product op welke reden dan ook niet aan je wensen voldoen of het product vertoont gebreken, neem dan altijd zo spoedig mogelijk contact met ons op. We zullen er dan alles aan doen om in overleg zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen.

Klachten m.b.t. de gekozen kleur(en) en het doorgeven van verkeerde maten zullen in principe niet in behandeling worden genomen.





Contact

Mijn vraag is nog niet beantwoord. Hoe kan ik contact opnemen met Studio BIG?


De snelste en makkelijkste manier om met ons in contact te komen is via e-mail. Op deze pagina staan onze gegevens. Wij zullen zo spoedig mogelijk op je bericht reageren!





Wholesale & projecten

Ik wil de producten van Studio BIG graag in mijn (web)winkel verkopen. Kan dat?


Jazeker, dat kan! De snelste manier is om een e-mail te sturen met je wensen, ideeen etc. Op basis daarvan gaan we verder in gesprek om zo tot een mooie samenwerking te kunnen komen. Indien gewenst en noodzakelijk kan er een (online) ontmoeting georganiseerd worden. Op deze pagina vind je meer informatie over onze projecten.




Ik wil mijn medewerkers en relaties een mooi geschenk geven. Is dit mogelijk?


Ja, het is mogelijk om een grotere oplage van een bepaalde product te laten maken, bijvoorbeeld sleutelhangers, lanyards of sleeve. Desgewenst kan dat met een logo. Wij ontvangen graag een e-mail met de wensen, ideeen, aantallen etc. zodat wij alvast aan de slag kunnen met het bedenken van een mooi concept. Op deze pagina vind je meer informatie over onze projecten!





0

NIEUWSBRIEF ONTVANGEN? SCHRIJF JE HIER IN!

VOLG ONS!

Facebook    Instagram

© 2020 by Studio BIG - disclaimer